2007年7月21日

[selinux-users:01957] Re: TOMOYO Linux OLS2007 BoF 報告

 熊猫です。

> 問題がありました。BoFの中では半田さんがその理由を説明しています)。
熊猫の大ボケ行動記録が http://hp.vector.co.jp/authors/VA022513/ols2007.html にあります。
出国前に ThinkPad 用モジュールの存在を知っていれば間に合ったのかもしれませんねぇ。

> それは伝えようという気持ちのあらわれで、多分意識しないでそうなった
> のだと思います。

本人は記憶に無いです。(笑)

パワーポイントのクリックだけなら分担することもできるのですが、
マウス操作、コマンド入力、画面スクロールなども含まれているので
ちょっと難しいです〜。

何故か RedHat 9 用の TOMOYO カーネルのダウンロードは多いです。
ダウンロードするファイルを間違えているのにしては多すぎますし、
まだ RedHat 9 なシステムは残っているんでしょうねぇ。

 ところで、 LSM-ML に↓なアナウンスが流れてきました。
あて先に tomoyo-dev が無いよ〜。(早く英語版MLを作れってか?)(^x^;
--------
To: linux-security-module@xxxxx,
apparmor-dev <apparmor-dev@xxxxx>,
SELinux ML <selinux@xxxxx>,
Bastille Linux Announce
<bastille-linux-announce@xxxxx>,
apparmor-announce@xxxxx,
Subject: Security BoF at LinuxWorld

For those attending LinuxWorld < http://www.linuxworldexpo.com/live/12/>;
next month in San Francisco, there will be a BoF on Linux Intrusion
Prevention and Security
< http://www.linuxworldexpo.com/live/12/events/12SFO07A/conference/tracksessions//QMONYB001HXO>;.
LSM is one of the primary ways to implement security and intrusion
prevention enhancements, people on this list might be interested.

There are already separate sessions on SELinux
< http://www.linuxworldexpo.com/live/12/events/12SFO07A/conference/tracksessions/Security/QMONYB00129X>;,
AppArmor
< http://www.linuxworldexpo.com/live/12/events/12SFO07A/conference/tracksessions/Security/QMONYB00129R>;,
and Bastille
< http://www.linuxworldexpo.com/live/12/events/12SFO07A/conference/tracksessions/Security/QMONYB0012A4>;
so while these systems are likely to come up, I would hope that we spend
most of the time talking about other projects, or more general topics
such as how to improve the LSM interface.

Crispin

--
Crispin Cowan, Ph.D. http://crispincowan.com/~crispin/
Director of Software Engineering http://novell.com