2005年4月 1日

[openoffice:7626] Fw: [ja-translate] OpenOffice.orgニュースレター3月号

とりあえず興味のある項目だけですが…
#当方の判断で、freemlにFwしました。

> 平野です。
> http://www.openoffice.org/servlets/ReadMsg?list=announce&msgNo=239
> 興味のある項目を選んで、翻訳してみませんか。
> khirano

Announcements

#########################################################################

OpenOffice.org Announces Version 2.0 Public Beta
OPENOFFICE.ORG ANNOUNCES VERSION 2.0 PUBLIC BETA

2.0beta プレスリリース

4 MARCH, 2005 - 08H00 UTC

2005年3月4日

The OpenOffice.org project is pleased to announce that the first public
beta release of OpenOffice.org 2.0 is now available for download.

OpenOffice.org プロジェクトは、次期バージョン2.0の最初のベータ版が
発表されたことを謹んでご報告申し上げます。

OpenOffice.org 2.0 Beta is immediately available in English for Windows,
GNU/Linux and Solaris. Additional platforms and localisations for
Brazilian Portuguese, German, Italian, Japanese, Korean, Russian,
Spanish, Swedish, Simplified Chinese, Traditional Chinese and Turkish,
amongst others, will follow shortly.

現時点でダウンロードできるOpenOffice.org 2.0ベータはWindows,
GNU/Linux and Solaris用英語版のみですが、これ以外のOS向け、
そしてブラジルポルトガル、ドイツ、イタリア、日本、韓国、ロシア、
スペイン、スウェーデン、中国(簡体字、繁体字)、トルコ語などの
各国語版も順次発表予定です。

The release of OpenOffice.org 2.0 Beta coincides with the Danish
LinuxForum 2005 and with the Open Source Days in Turkey. Both events
demonstrate the gaining power of open source and especially the force
for change OpenOffice.org 2.0 represents. We are honoured to be
included in these important events

OpenOffice.org 2.0ベータ発表は、オランダLinuxForum 2005とトルコ
オープンソースデー開催と同時に行われました。LinuxForum 2005や
オープンソースデーでは、MSOfficeからの移行がより簡単になった
OpenOffice.org 2.0をはじめ、ますます注目されるようになった各
オープンソースプロダクトが大々的に公開されました。このような
意義深いイベントでOpenOffice.org 2.0ベータを発表できたことを
大変喜ばしく思います。

This beta release is the result of many months work in expanding the
functionality, performance and compatibility of the office suite. This
intense effort has yielded impressive results including the addition of
a new database module, implementation of the OASIS OpenDocument XML file
format and a host of other new features and capabilities.

OpenOffice.org 2.0ベータ発表にいたるまで、長期間にわたる
機能追加、パフォーマンス向上、互換性拡張のための作業が
行われました。その結果、OpenOffice.org 2.0ベータでは、base
データベースの実装やOASIS オープンドキュメントXMLファイル
フォーマットに対応したことなど、さまざまな新機能が取り入れられ、
使い勝手もよくなりました。

The public beta release is made available in order to allow a broad user
base to test and evaluate this new major version of OpenOffice.org, but
is not recommended for production deployment at this stage.

OpenOffice.org 2.0ベータは、主にユーザー向けの大規模テスト、評価を
目的として配布されています。そのため、現段階で製品として配布、
利用することはおすすめできません。

Beta Availability

The beta version and it's source code can be downloaded from

OpenOffice.org 2.0ベータを手に入れる

OpenOffice.org 2.0ベータは、以下よりダウンロードできます。
http://download.openoffice.org/2.0beta/index.html.

Feature Guide

A more detailed guide to the features can be found at

OpenOffice.org 2.0ベータの機能解説

OpenOffice.org 2.0ベータの機能解説は以下を参照してください。
http://www.openoffice.org/dev_docs/features/2.0/index.html.

Error and Bug Reporting

Users of the OpenOffice.org 2.0 Beta release are encouraged to join the
OpenOffice.org project and report any bugs, issues or errors at

エラー、バグ報告

OpenOffice.org 2.0ベータを使ってみて、なんらかのバグ、問題点、
エラーを見つけた場合、ぜひ以下まで報告してください。
http://qa.openoffice.org/issue_handling/project_issues.html.

For ongoing updates regarding beta releases of OpenOffice.org 2.0,
please subscribe to the OpenOffice.org Announce mailing list at

OpenOffice.org 2.0ベータの最新の開発状況は、OpenOffice.org
アナウンスMLにて随時お知らせします。購読は以下よりお願いします。
http://www.openoffice.org/mail_list.html#general.

About OpenOffice.org

OpenOffice.org is a fully featured open-source productivity suite
available as a free download for major computing platforms in over 45
languages. Data is stored in an XML file format standardized for office
documents by the international body OASIS. OpenOffice.org is developed,
supported, and promoted by an international community of volunteers with
its main sponsor and primary contributor being Sun Microsystems.
OpenOffice.org operates from http://www.openoffice.org.

OpenOffice.org について

OpenOffice.org はオフィスソフトに必要な機能をすべて備えた
オープンソースプロダクトです。ダウンロードは無料で、ほとんどすべての
OSで使用でき、かつ45ヶ国語以上に翻訳されています。OpenOffice.org で
作成されたデータは、国際的な標準制定団体OASISによって定められた
オフィスドキュメント向けXMLファイルフォーマットで保存されます。
OpenOffice.org の開発、サポート、マーケティングなどのさまざまな活動は、
世界各国のボランティアやメインスポンサー、開発母体のSun Microsystems社
の手により行われています。OpenOffice.orgは http://www.openoffice.org.上にて
運営されています。

GLOBAL CONTACTS

連絡先

Jacqueline McNally (UTC +08h00)
OpenOffice.org Marketing Project Lead
jacqueline@xxxxx
+61 (8) 9474-3021

John McCreesh (UTC +01h00)
OpenOffice.org Marketing Project Co-Lead
jpmcc@xxxxx
+44 (0)131 523 9218

c 2005 OpenOffice.org

アートプロジェクト−2.0リリース、Web作成に向け人材募集中

要件−基本的なグラフィカルプログラムの知識。
    グラフィックや芸術的センスがある人歓迎。

内容−2.0用ロゴ作成、
     2.0スプラッシュスクリーンにあわせたCDカバー、ラベル、
     webカバー、ボタン作成

詳細 http://marketing.openoffice.org/art/to-do-artwork.html 参照
ML −art@xxxxx

[Art project] Help is needed
"There are various tasks related to graphics which need completed for the
2.0 release and also for the new website homepage.

Many of these tasks require only basic knowledge on using a graphical
program. Others require graphical creativity and artistic skills.

Some quick examples:
- we need updated logos for the software to include the 2.0 version
number instead of the old ones which read OpenOffice.org 1.XX.
- also, we would need new CD-covers and labels, web banners and buttons
based on the theme from the new 2.0 splashscreen.

We are in great need for contributions so that we are ready for the 2.0
release and if it happens for you to have a little time to help, we
would be most gratefull.

For further informations please visit our Artwork To-Do page
http://marketing.openoffice.org/art/to-do-artwork.html
and read the corresponding issues listed there.

The Art Project's work list is art@xxxxx and you are
welcome to ask for details, help or guidance and to contribute.

Many thanks in advance for any help you can provide."
[Posted by Cristian Driga]
http://marketing.openoffice.org/art/to-do-artwork.html
http://marketing.openoffice.org/art/about-participation.html

Success Stories-導入事例
#########################################################################

フランス

フランス警察、年末までに80000台のPCにOpenOffice.org 導入。
Word Excelより使いやすい上、年間2億8000万の経費削減。

France
======

Linux in Business and Governments: An Idea Whose Time Has Come
"At least 80,000 PCs will be concerned by the migration before the
end of the year. In a first step, 35,000 PCs will be equipped by
OpenOffice.org before the summer. OpenOffice will be used, as
Microsoft Office, for the rapports and statements, but will offer
more services than Word and Excel.

The National Gendarmerie has announced that the migration, the
technical support and the personnel training will be managed without
any external help.

It is expected to save 2 million euro by year through this migration."

http://www.cooltechzone.com/index.php?option=content&task=view&id=1121&Itemi
d=0&limit=1&limitstart=0

本記事へのTrackback: http://hoop.euqset.org/blog/mt-tb2006.cgi/4719