2005年4月 1日

[debian-users:43361] Re: software raid

磯部です。

From: SATOH Fumiyasu <fumiya@xxxxx>
Subject: [debian-users:43360] Re: software raid
Date: Fri, 1 Apr 2005 14:02:53 +0900

> 消えた理由はわかりませんが、

消えた理由はクリティカルバグが放置されていたからのようです。

> mdadm が使えます。

情報ありがとうございます。
------
mdadm is a program that can be used to create, manage, and monitor MD
devices. As such it provides a similar set of functionality to the
raidtools packages.
.
Unlike raidtools, mdadm can perform (almost) all of its functions
without having a configuration file.
------
raidtools の代わりに使えそうですね。
(自分が)使えそうかどうか調べてみます。

ありがとうございました。

本記事へのTrackback: http://hoop.euqset.org/blog/mt-tb2006.cgi/16461