2010年4月13日

[Apache-Users 7678] Re:mod_rewriteでのLocationヘッダー内のURLパラメータの値の変更

岡本様、
レスポンスありがとうございます。

mod_headersのHeaders directiveのeditで実現できました。日本語のマニュアルではこの部分の記述がなかったようです。

http://httpd.apache.org/docs/2.2/en/mod/mod_headers.html
edit
If this request header exists, its value is transformed according to a regular
expression < http://httpd.apache.org/docs/2.2/en/glossary.html#regex>;search-and-replace.
The
value argument is a regular
expression< http://httpd.apache.org/docs/2.2/en/glossary.html#regex>;,
and the replacement is a replacement string, which may contain
backreferences. *Available in version 2.2.4 and later.*